Pazartesi, Kasım 23

Varşova'dan

Sabaha karşı  4:40 gibi Varşova Centralna tren garındayız. Günün ağarmasını bekliyoruz. Üşüyoruz, uyumaya çalışıyoruz ne mümkün. Tren yolculuğu boyunca ne Ersel uyayabilidi ne de Ben... Bekleme alanında kahve aldık, ısınmaya çalışıyoruz yanında Krakow'dan getirdiğimiz sandoviçlerimizle... Sabah 7 yi bulunca koyulduk yola, Almanya konsolosluğunu aramaya... Derme çatma çizdiğim haritamla vardık konsolosluğun yakınlarına... 45 dakika fazla yürüme ile bulduk yerini... 8:35'de vize bölümüne anca girebildik... Başvurmayı beklemek ise 2 saati buldu... Beklerken diğer Türk arkadaşlarla tanıştık, kaynaştık... Bir anda vize kardeşliği oluşturuverdik. Varşovaya 2.kez gidersem uğrayacağım bir sürü dostlarım oldu...
Farklı yerlerden aynı amaç uğruna gelmiş vize mağduru Erasmus öğrenciler topluluğuyduk. Vizeyi Ankara'dan almayı tercih edenlerin düştüğü sıkıntılı durum. Hiç bir işe yaramayan D vizesi sahiplerinin Avrupaya açılabilmeleri için alması gereken C vizesi çilesi. İstanbul'dan alanlar ise C+D ye sahipler.
İkinci sınıf muamelenin en çok hissedildiği yerlerden biri de konsolosluklar. Alman konsolosluğunda da aynı etkiyi hissettirdi. Şanslı gruptandık, o gün içinde vizemizi alabildik, bazı arkadaşlar bizim kadar şanslı değillerdi. Fotokopi eksiği olan, sigortası olmayanlar, fotoğraf uygunsuzluğu gibi çeşitli sebeplerden başvurusu kabul edilmeyenler vardı... Onlar alamadılar bir sonraki sefere dediler... Üzülenleri, ağlayanları, hafif sinir krizi geçirenleri görmek çok üzücüydü. Çok kötü bir tablo ve insanı geren bir durum...

"Vize almayı düşünenlere ufak bir bilgi: Gereken belgelere buradan ulaşabilirsiniz. Buradan da başvuru formunu indirip doldurabilirsiniz. Konsolosluktan ücretsiz almak da mümkün. Kesinlikle tüm evrakların eksiksiz olması gerekiyor. Başvuru formunda Almanyada yer alan tanıdığınızın adı-soyadı, adres ve telefonunu da yazmanızı istiyor. Atmasyona yer yok, hiç üşenmeden görevli sarı rehberi açıp tel numarasını ve isimin doğruluğunu kontrol ediyor. Tüm evraklarınızla ve doğru fotoğrafla öğleden önce yapacağınız başvuruyla öğlene doğru shengen vizenizi elinize alabiliyorsunuz. "

Biz saat 1:30 gibi vizemizi alabildikten sonra şehri keşfetmeye yola çıktık.. Old town, Rynek, kiliseler, müzeler derken akşam oluverdi... Temel görülmesi gereken belli başlı yerleri gördüm gördük..Son derece yorgun ve uykusuz geçen günü 23:30 gibi Krakow'a dönerek tamamladık..  yaklaşık 43 saat uyanık ve hareketli geçen zamanın yorgunluğunu 2 günde anca atabildim.
Az yazı çok fotoğraf diyorum..... Buyurun Varşova turuna..
 Nerde bu Almanya Konsolosluğu!
Stare Miasto yolundan

Wisla
Gotik tarzı ile St.Anna Kilisesindeki çanlar
Gün batımında Varşova
Kraliyet yolundan (Old Town denen eski şehiri Nazi bombandırmanından sonra komple yeniden aslı gibi inşa edilmiş)
Kraliyet Sarayı
Meydandan güzel bir restoran

Varşovanın ilk kilisesi olan St.John Bazelika'dan

Ryenk Meydanı (Stare Miasto)
Ressam Amca Ersel'e çizim teknikleri üzerine ders verirken
Şehrin tekrar milimetresine kadar aslı gibi tekrar inşa edildiğini bilerek görmek, gezmek hayretler verici
Barbakan yolunda arnavut kaldırımlar
Barbakan duvarından
Stalin'in Varşova'ya hediye ettiği Sarayı
30. katına çıkılıp şehir manzarı izlenebiliyor ama çıkmadım...
Krakow'a dönme zamanı

Genel bir değerlendirme yaparsam iyiki Krakow'da öğrenciyim. :)) Varşovayı pek beğenmedim. Turist olarak gezmek bile pek eğlenceli değildi, öğrenciliği hiç düşünemiyorum... (Varşovadaki arkadaşlarda aynı fikirdeler...)