Pazartesi, Kasım 23

Farklı bir pazar günüydü

Cumartesiden plan hazırdı. Pazar günü National Museum gezisi, ardından Wisla kenarında piknik... TürkErasmus grubu buluştu Müzenin kapısında... Pazar günleri tüm müze girişlerinin ücretsiz oluşundan mıdır bilinmez çok kalabalıktı. Herkes gelmiş, üniversiteden tandık yüzleri görme şerefine bile nail olduk... Müze gezimiz sırasında hoş bir sürprizle karşılaştık... Müzeyi gezen başka bir turist Türk ailesiye tanıştık. Berlin'den Krakow'u gezmeye gelmişler ve kendilerini müzeye atmışlar.. Yönlendirmelerimizle Old Town, Rynek, Salt mine vs tavsiye ettikten sonra ayrıldık...
Wislaya pikniğe geçtik. Bol bol fotoğraf çektik, bol ip atladık... Krakowlular pek bu manzaraya alışkın değillerdi. Gelen geçen bize bakıyor, bıyık altından gülenler, muhtemelen bu deliler ne yapıyor diye içlerinden geçiriyorlardır! Piasttakiler de pişi yapıp getirmişler, kurabiye, meyve suyuyla bir güzel karnımızı doyurduk. Sonrasında hava kararmaya başlayınca ayrıldık...
Müzede tanıştığımız aileye rehberlik yapmaya geçtim meydana. Piknik sonrası onları Kopiec tepesine götürmeyi planlamıştım ama havanın sisli oluşundan dolayı vazgeçtim. Kolayca Rynekte buluştuktan sonra birlikte boool kilise gezdik. Henüz girmeye vakit bulamadığım bazı kiliseleri de görme imkanım oldu. Bir tanesinde Pazar ayinine rastladık. En az 6 -7 kilise gezmişizdir. Sokakta yürüyoruz, üşüyoruz, kiliseye giriyoz geziyoruz, ısınıyoruz...
Yöresel lezzetleri tatmak için Polakowski'ye götürdüm. Pek orjinal ve güzel oldu. Ordan geze geze Grozka, Rynek, Florianska, Barbakan, Galeria Krakowska ve ayrılış vakti..
Çok gariptir ki yeni tanıdığım bu aileyi çok sevdim. Çok çabuk kaynaştık ve bir anda hayatımın bir parçasıymış gibi oluverdiler. Özlemişim aile ortamını kopamadım. Kendi akrabalarımı gezidiriyormuşum gibi bir duyguydu. Mehmet amcamın komünizm nedir? üzerine paylaştığı anılarını hep hatırlayacağım.. :)))
İnterraille bu hafta sonu gidecek gruba katılırsam belki Berlin'de onları ziyaret edebilme şansım olacak. 10 günlük Avrupa turuna çıkıp çıkmamakta kararsızım... Nasip, bakalım bu hafta belli olacak gidip gitmemem yada gidememem. Bugün lab çıkışı Dünya Basın Fotoğrafları 2009 sergisini gezdim. Ödüllü fotoğraflar gerçekten ödülü hak etmiş güzelliktelerdi.

Wisla'dan gün batımı (fazla karartmışım ortamı ama beğendim)

Telli ve Özkara ailesiyle Cafe Heaven'da

Küçük arkadaşım ve dondurmasıyla :)