Salı, Ekim 13

Karışık duygular...

Bugün hava gerçekten çoook soğuktu. Günlerdir yağan yağmur sonrası durgun havayı fırsat bilip attım kendimi dışarıya. Normalden biraz kalın giyinememe rağmen çok üşüdüm. İçimden üff gene tutturamadım, terliycem derken; üşüdüm, burnum kızardı, kulaklarım kesildi...
Ekimde 4 derece olan havayı aralıkta, ocakta düşünemiyorum....

Geride bıraktığım günlerim ziyan olup gitmekte. Ders planım bür türlü netleşmedi ve boş vaktimi miskin miskin oturarak geçiriyorum. Dün gece sıkı bir başlangıç yapıp 3-4 saat ders çalıştım. Devamını getirirmeyi diliyorum...

Pazar gününden beridir azınlık olarak yaşamak üzerine kafa yoruyorum... Krakowdaki Müslümanların varlığı, varsa nerde oldukları ve neler yaptıkları hakkında araştırma yapıp duruyorum... Çok ilginç sonuçlar, kişiler ve olaylar karşıma çıktı.

Tatarlardan gelen bir Müslüman azınlık hakim. Polonya genelinde %1 oranında. Krakowda sayıları yahudilerden az farkla fazla ama ibadethaneleri yok. Yahudilerin sayılarının azlığına nazaran Sinagogları oldukça fazla. Peki Müslümanlar nerde?

Araştırmalarım beni Üsküp doğumlu Krakowda yaşayan bir sanatçıya götürdü. Çok ilginç projeleri var. En iddialı olanı Rynek meydanını İslam kültür merkezi yapmak. 15 yaşında ilk kişisel sergisini açan ve doğuştan yetenekli olan bir sürü ödüle sahip olan bu sanatçıyı daha detaylı anlamak için başladım okumaya... Çoook değişik bir karakter, Krakowda çok geniş takip eden bir kitlesi mevcut. Nasıl olurda bu kadar katolik bir şehirde Müslüman bir sanatçı bu kadar tutulur? Hala bunun yanıtını tam bulmuş değilim? Belki Müslüman kimliği ile sanat anlayışını bir biri ile çok iyi dengelebilmekte. Duruşu ile hiç bir kesmi karşısına almamakta. Ama nasıl başarıyor? İslam Kültür Merkezi Krakow projesi ile büyük çalkantı yaratması gerekirken çok sağlıklı bir şekilde herşey yolunda gidiyor? Krakow'lular belki de sadece sanat gözlüğüyle bakıyor... Peki diğer gözlüklere sahip olanlar ne diyor? Rahatsız olan kesim ne diyor? Bunları tam çözememiş olmakla birlikte hala gizemini koruyor. Projesinin Kur'an-ı Kerimle sunumu burda ve burda yer alıyor.

Sonrasında Rynek de bir Club'ın sahibi yada ortağı olduğunu öğreniyorum. Pek Müslümanlıkla alakası olmayan fotoğraf ve yaşantısını görüyorum. Müslüman mı değil mi? Müslümanlar için mi çalışıyor yoksa kullanıyor mu? soruları aklıma gelip duruyor. Sonrası düşünmeyip, saygı duyuyorum... Projesinden ötürü tebrik maili atıp konuyu kapatıyorum...

Biraz yürüyüş yapmak ve ESN den tişörtümü almak için düştüğüm yolda Ryneğe de gidip dolanayım diyorum. Meydandaki eski çarşı ve müze restorasyona girmişti. Restorasyonu yapan firma müzede sergilenen eserlerin örneklerini kullanarak koruma platformu hazırlamış. Seçilen resimlerin arasında Osmanlının içinde bulunduğu birkaç savaşın resmi mevcut. İlkinde ecdadlarımızın öldürüşünün resmi. Bir sonraki resimde ise kimin galip kimin mağlup olduğunun farkına varılamayan bir savaşın hali...





Müze açılır açılmaz orjinalini görmeye gitmem lazım...

Hiç yorum yok: