Perşembe, Ekim 1

haftanın en güzel günü 1 ekim :)

Dün yaşadığım sevinci nasıl tarif edebilirim bilmiyorum. 3 gündür hostel köşelerinde 14 kişilik odada süründüğüm anlar nihayet geride kaldı. Yurda çıkabildim. Yupppppii. Bende Zaczek liler kervanına katılmış oldum. Nasıl oldu bilmiyoum. Çok şanslıydım. Normalde benim çıktığım tarihte sadece kendilerine yut çıkan öğrenciler kayıt olabiliyorlardı. Benim ayın 2 sini ve hata 5 ini beklemem gerekiyordu. Resmen mucize gibi bir şey oldu. 3 günümü geçirdiğim hostel macemamı kısaca özetlemem gerekirse, her gün odaya birileri gelecek korkusu özellikle erkek. Banyo yapamadım, yemek yiyemedim, üşüdüm hem de çok. Her sabah kahvaltıda et ezmesi tarzında daha çok kedi mamasına benzer ki gerçekten öyle görünüyür ve kokuyor (ıyyyyyyyyy). görmekten midemin kalktığı, ama kızarmış ekmek üstü tereyeğı, ve Hollanda peyniri ile enfes 3 lümü yiyerek doyuyordum. Gerçi ekmekleri o kadar ince ki kızartma makinesine gömülüp kalıyor. Çatal, bıçak ne varsa ekmeği yanmadan çıkartmaya çalışılınıyor. Personel güler yüzlüydü. Çalışan 2 kız vardı ki gerçekten yardımcı oldular. Diğer zamanlarımda oryantasyon programlarından kayıt yaptırdıklarıma katılarak, accomadation tourlarına katılarak, market square denen ana meydanda ne yapacağım ben diye düşünerek, diğer yurtlarda şansımı deneyerek, yemek yiyecek yer arayarak geçti. Günde iki öğün yemekten (ikinci öğün sadece çorba yada simit) ve yaklaşık sabahtan akşama kadar yürüyerek dolaştığımda zayıfladım. Dün odamı görünce daha mutlu oldum. Piast denen diğer yurtdan şartlar açısından gayet iyi. Oda iki kişilik tek dolap, iki yatak, iki masa, sandalye ve lavabo var. Banyo ve wc ortak kullanımda dışarıda. İşte bu en kötüsü. Koridorda bir elinde bornozuyla banyo-wc giden erkek - kadın tipler dolaşıyor. Buradaki yurtların hiç birinde oda içi banyo olayı yok. Piast da tek kapıdan girişte iki odaya açılan ve antreden de banyoya girebildiğin karşı odadaki 2liyle kullandığın ortak bir banyo var. Yeni oda arkadaşım kim olacak bilmiyorum. Umarım iyi birileri çıkar. Dün odaya şöyle bi göz gezdirip çıktım. Temel eksiklerimi kafamda oluşturdum. Ve Trükiye grubuna sözümü gerçekleştirmek için Piast’a yanlarına gittim. Merdia Markt’a götürme sözü vermiştim. Ama İkea nında yakın olduğunu haritamdan görünce plan değişti. Nawojka caddesinde 173 nolu otobüsle 3 km sonra ikea ama yanlış yöndeki otobüsle merkeze gittik. Madem merkez haydi mediamarkt. Hemen haritalar çıkıyor nereden aktarma, sonra hemen inip, tramwaya yetişiyoruz. Sonrası Real, Praktiker, mediamarkt ve avm. Saat 2 gibi girdiğimiz yerden anca 7 gibi çıkabildik. ki ben daha hostelden ayırlcam. Media Makrt da saatlerce fotoğraf makinelarına, mp3-4, pc, espresso mak. Baktım fiyatlara kısmen aynı, bazıları ucuz, bazıları pahalı. Sonra alacağımda gelirim diyerek Real’e girdim. Ama sanki Türkiye. Ürünlerin isimleri dışında her şey aynı. Şarküteri reyonu sayısız peynir ve salam, sosis tarzıyla dolu. Peynirlerin hepsinin tadına bakmak istedim. Ama buna izin veriyorlar mı bilmiyorum. Kasiyerin suratında korkarak sormadım. Buradakiler peyniri dilimle alıyorlar. Bende aldım 10 dilim. Peynir gerçekten ucuz. Çok çok özel peynriler biraz pahalı ama Türkiyeden ucuzdu. Yastık, yorgan, çarşaf, polar battaniye ekmek, su, domestos, çikolata vs en temelleri aldım çıktım.kızlarla buluşup yemek yemeğe oturduk pizza hut’a 5 kişi 115 zilotiye tıka basa doyup kalktık. Buda yaklaşık 55 tl yapıyo ki pizza hut için uygun bi fiyat. Geldiğimden beri ilk kez doydum diyebildim. Sonrası akşam vakti çıktık ki dışarıda yağmur. Yine Tram ve otobüsle geri döndük. Hostele gidip eşyalarımı alıp yurda yerleşmem lazımdı. Bana sağolsun sultan yardım etti. Önce aldıklarımızı zaczek. Sonrası hostel, ordan zaczek Taksiyi sorduk. 20 ziloty. Normalde maksimum 12 zilotilik bir yol. Adam saati bahane ederek 20 diye ısrar edince boşver çekelim dedik. Gideceğimiz yer yürüme 10 dak bir yol. Neyse yamur yağmadan vardık yurda. Sultan tek başına dönemediğinden onu piasta bırakacaktım. Haritamı yurtta unutarak çıktık yola. Sadece 15 nolu trene bineceğimizi biliyoruz. Ters istikamette gelen 15’e, Sultan işte bu diye atlayınca (ki ben o olmadığını tahmin ettim) merkeze tekrar döndük ki yanlış yön fark edilip inince karşıdan durağı bulmak için baya yürüdük. Durakta 40 dak fazla bekledik. Nihayet geldi tram ve bindik. Çok şükür. Yurduna yakın durak son durakmış. Geri 4 dak sonra kalkacağı ve son tren olduğu için o tek başına yürümek zorunda kaldı. Bende geldim yurduma nihayet. Ama deli gibi yorulmuş, valiz taşımaktan elleri kabarmış halde, ıslanmış, üşümüş, yürümekte zorlanan bir haldeydim. (acıdım halime). Yatağımı yapar yatmaz ağrı kesiciyle hemen uyudum. Dünün özeti pardon detayları bitti. Bugün planlarım ikea ya gitmek. Ordan öğlen kazimierz gezisine katılmak ordan da yerleşmek. Keza bunları yazmadan işe koyulamadım….